Oddelenie ekonomiky, školstva a projektového riadenia
- Kancelária starostu a prednostu
- Oddelenie územného konania a stavebného poriadku
- Oddelenie vnútornej správy, právnych, klientskych a sociálnych služieb
- Oddelenie ekonomiky, školstva a projektového riadenia
- Oddelenie dopravy, územného rozvoja, životného prostredia a správy majetku
- Oddelenie kultúry a komunikácie
- Klientske centrum Lamač
- Centrum sociálnych služieb Lamač
- Školstvo v Lamači
- Komunálne služby Lamač
- Centrum služieb GIS Lamač
- Miestna knižnica Lamač
Riadenie Oddelenia ekonomiky, školstva a projektového riadenia spadá pod kompetenciu prednostky miestneho úradu
Mgr. Michaela Kövári Mrázová
E-mail: prednosta@lamac.sk
Súčasťou Oddelenia ekonomiky, školstva a projektového riadenia sú nasledovné referáty:
- Samostatný Referát rozpočtu a ekonomiky
Ing. Miriama Petríková
vedúca Samostatného referátu rozpočtu a ekonomiky
E-mail: ekonomicke@lamac.sk; katarina.srobarova@lamac.sk
Súčasťou Samostatného referátu rozpočtu a ekonomiky sú nasledovné referáty:
- Referát účtovníctva a rozpočtu
Zuzana Polášeková
E-mail: ekonomicke@lamac.sk; zuzana.polasekova@lamac.sk
Ing. Miriama Petríková
E-mail: ekonomicke@lamac.sk; miriama.petrikova@lamac.sk
- Referát správy daní a poplatkov
Linda Molnárová
E-mail: dane@lamac.sk; molnarova@lamac.sk
- Referát personalistiky a miezd
Ing. Miriama Petríková
E-mail: personalne@lamac.sk; miriama.petrikova@lamac.sk
- Referát školstva a grantových schém
Mgr. et Mgr. Hana Ifková
E-mail: skolstvo@lamac.sk; hana.ifkova@lamac.sk
- Súčasťou referátu školstva a grantových schém sú školské zariadenia stravovania (spoločné stravovanie Lamač)
Mirka Ducká
hlavný koordinátor prevádzok školského stravovania
E-mail: jedalen@lamac.sk
- Referát krízového riadenia
E-mail: prednosta@lamac.sk
Tu vybavíte:
Samostatný Referát rozpočtu a ekonomiky zabezpečuje zostavenie a sledovanie rozpočtu mestskej časti, záverečného účtu ako aj výročných a monitorovacích správ. Zúčtováva finančné vzťahy, vykonáva vecnú a formálnu kontrolu účtovných dokladov a účtuje všetky príjmy a výdavky mestskej časti. Je správcom miestnych daní - daň za psa, užívanie verejného priestranstva, výherné a nevýherné automaty a tiež poplatku za rozvoj. Vystavuje odberateľské faktúry a eviduje knihu došlých faktúr.
Referát školstva a grantových schém zabezpečuje úlohy mestskej časti ako zriaďovateľa základnej školy a školských zariadení na území mestskej časti. Zabezpečuje administratívnu podporu v rámci dotačných schém vytvorených mestskou časťou.
Referát projektového riadenia zabezpečuje plánovanie a plnenie aktivít v rámci realizovaných projektov v spolupráci s projektovým manažérom prípadne ďalšími útvarmi úradu.
Referát krízového riadenia zabezpečuje činnosti, ktoré sa týkajú sledovania rizikových činiteľov, prevencie vzniku krízových situácií, plánovania, organizovania, uskutočňovania a kontroly činností určených na tvorbu podmienok na predchádzanie vzniku krízových situácií a na samotné riešenie krízových situácií.
Náplň pracovných činností:
Referát rozpočtu a ekonomiky zabezpečuje v oblasti miestnych daní a poplatkov najmä tieto úlohy:
- výkon správy miestnych daní a poplatkov,
- evidenciu daňovníkov a poplatníkov,
- vyrubovanie miestnych daní a poplatkov,
- vyzývanie daňovníkov a poplatníkov na splnenie oznamovacej povinnosti,
- sledovanie úhrad na miestnych daniach a poplatkoch,
- vyzývanie daňovníkov a poplatníkov na zaplatenie nedoplatku,
- príprava podkladov týkajúcich sa miestnych daní a poplatkov do materiálov predkladaných miestnemu zastupiteľstvu,
- plnenie ďalších povinností vyplývajúcich mestskej časti v oblasti miestnych daní a poplatkov zo všeobecne záväzných právnych predpisov a zo štatútu,
- agenda evidencie psov.
V oblasti rozpočtu a účtovníctva zabezpečuje najmä tieto úlohy:
- zostavovanie rozpočtu mestskej časti, jeho rozpis a uskutočňovanie jeho schválených zmien,
- návrhy a úpravu vnútornej štruktúry príjmov a výdavkov,
- správu decentralizačných dotácií zo štátneho rozpočtu a štátnych mimorozpočtových fondov, poukazovanie na výdavkové účty rozpočtových organizácií, dotácie na činnosť, poukazovanie preddavkov na činnosť zariadení mestskej časti hospodáriacich so zvereným preddavkom,
- odborné vedenie rozpočtových organizácií a zariadení mestskej časti v rozpočtovej oblasti,
- rozbor a hodnotenie vývoja rozpočtového hospodárenia mestskej časti a správu mimorozpočtových peňažných fondov,
- zostavovanie záverečného účtu mestskej časti.
- vedenie účtovnej evidencie mestskej časti,
- správu bankových účtov a platobný a zúčtovací styk s bankou,
- metodické usmerňovanie rozpočtových organizácií a zariadení mestskej časti,
- preverenie finančného vysporiadania rozpočtových organizácií, preddavkových zariadení,
- zúčtovanie finančných vzťahov rozpočtových organizácií s rozpočtom mestskej časti,
- zostavy účtovných závierok a výkazov a uzávierok.
V oblasti správy majetku vykonáva tieto činnosti:
- vedie predpísanú evidenciu nehnuteľného majetku vo vlastníctve mestskej časti ako aj nehnuteľného majetku v správe mestskej časti zvereného na základe zverovacích protokolov,
- vedie predpísanú evidenciu hnuteľného majetku a zásob,
- organizuje vyraďovanie a likvidáciu neupotrebiteľného hnuteľného majetku.
V personálnej a mzdovej oblasti sa zabezpečuje najmä tieto úlohy:
- pracovnoprávnu agendu zamestnancov mestskej časti,
- agendu súvisiacu s vyhľadávaním pracovníkov a obsadzovaním pracovných miest, spolupracuje pri organizovaní výberových konaní na obsadzovanie pracovných miest novými pracovníkmi.
Referát školstva a grantových schém zabezpečuje v oblasti školstva najmä tieto úlohy:
- poskytovanie odbornej a poradenskej činnosti školám a školským zariadeniam v zriaďovateľskej pôsobnosti mestskej časti,
- príprava návrhov VZN na určenie školských obvodov a výšky povinného príspevku zákonného zástupcu na pobyt dieťaťa v materskej škole, povinnom príspevku na činnosť školského klubu detí a povinnom príspevku na stravovanie v zariadení školského stravovania,
- spracovanie a poskytovanie informácií na úseku školstva orgánom štátnej správy a verejnosti,
- prerokovanie návrhov koncepčného zámeru rozvoja školy s riaditeľmi škôl,
- hodnotenie riaditeľov materských a základných škôl, ktorých zriaďovateľom je mestská časť,
- vedenie aktuálneho školského registra detí a žiakov škôl a školských zariadení vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti,
- príprava podkladov na vymenovanie a odvolanie riaditeľov škôl, ktoré sú v pôsobnosti mestskej časti,
- vytváranie podmienok pre činnosť rady školy a rady školského zariadenia,
- vybavovanie sťažností občanov, ktoré sa týkajú neprijatia detí do materských škôl,
- organizovanie a zabezpečenie tradičných podujatí mestskej časti – oceňovanie najlepších pedagógov a žiakov škôl v zriaďovateľskej pôsobnosti mestskej časti,
- spoluprácu s Magistrátom hlavného mesta Bratislavy, Okresným úradom v Bratislave – odborom školstva v Bratislave pri spracovaní rozborov, prehľadov, štatistických hlásení, výkazov a iných požadovaných podkladov,
- koordináciu podujatí pre školy,
- administratívne činnosti súvisiace s poskytovaním dotácie na podporu výchovy k plneniu školských povinností dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením.
V oblasti spoločného stravovania zabezpečujú úlohy súvisiace s riadením a správou v oblasti:
- školského stravovania, výroby, výdaja a odbytu jedál a nápojov.
V oblasti dotačných schém zabezpečuje
- administratívnu podporu pri rozhodovacom procese pre rozdelenie dotačných schém vytvorených mestskou časťou.
V rámci projektového riadenia zabezpečuje
- spracovanie žiadostí o poskytnutie nenávratných finančných prostriedkov (NFP) z fondov EÚ a iných finančných mechanizmov (dotácie, granty a podobne) vrátane sumarizácie povinných príloh k žiadostiam o NFP
- sledovanie aktuálnych výziev a možnosti čerpania štrukturálnych fondov, dotácií a grantov a konzultovanie možnosti spracovania a predkladania projektových zámerov za mestskú časť
- priebežný interný monitoring implementácie úloh, plánovaných aktivít a realizovaných projektov
- spracovanie podkladov pre rozpočet a jeho čerpanie
Krízové riadenie zahŕňa činnosti
- v súvislosti s organizovaním a tvorbou podmienok na predchádzanie vzniku krízových situácií a samotné riešenie krízových situácií,
- opatrenia na predchádzanie vzniku a šírenia ochorenia COVID – 19 v kompetencii samosprávy,
- opatrenia týkajúce sa hromadného prílevu cudzincov na územie SR pred vojnou na Ukrajine,
- cieľom je vytvoriť podmienky na prijatie nevyhnutných opatrení na zamedzenie či zmiernenie následkov mimoriadnych udalostí.
Oddelenie ekonomiky, školstva a projektového riadenia