Na cestovný lístok postačí platobná karta! Dopravný podnik spúšťa službu „Kartuj“
BRATISLAVA, 22. 6. 2021 – Takzvaní čierni pasažieri majú o výhovorku menej. Vďaka tejto novinke si budú môcť cestujúci zaobstarať lístok priamo v prostriedkoch MHD. Služba je vhodná aj pre nárazových cestujúcich či turistov, ktorí sa takýmto spôsobom jednoducho dopravia MHD v rámci Bratislavy.
Po niekoľkomesačnom vývoji spúšťa Dopravný podnik Bratislava (DPB), od 1. júla 2021, do skúšobnej prevádzky službu „Kartuj“. Ide o registráciu jednorazových cestovných lístkov priložením platobnej karty či smart zariadenia k označovaču vo vozidle bratislavskej MHD (TAP), vždy po nastúpení do vozidla. „Inovovaná služba nadviaže na svoju predošlú verziu, v rámci ktorej slúžila bezkontaktná platobná karta len ako nosič predplatného cestovného lístka. Najväčšie výhody pre cestujúcich plynú najmä z jednoduchej a ľahko dostupnej možnosti úhrady cestovného,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s. Jeden TAP bude stáť 1 Euro. Prvý prestup na iný spoj, do 45 minút po platenom TAPe, bude zdarma. Denný strop, ktorý cestujúci zaplatia, je maximálne za 4 TAPy, pričom ďalšie budú do polnoci daného dňa bezplatné.
Službu „Kartuj“ môžu využiť všetci majitelia bezkontaktnej platobnej karty alebo smart zariadenia, bez rozdielu poskytovateľa a bez nutnosti registrovania sa na používanie služby. Kombinácia platobných spôsobov počas dňa však umožnená nie je. Cestujúci si budú môcť takýmto spôsobom zaobstarať cestovný lístok, vďaka prednastaveným kombinovaným označovačom, v každom vozidle MHD. Platný bude okamžite, v momente TAP-u. Dopravný podnik tiež spustí informačnú kampaň, v rámci ktorej budú mať cestujúci k dispozícii web, kde nájdu všetky informácie aj odpovede na najčastejšie otázky