- Dane a evidencia
- Dobrovoľníctvo
- Doprava
- Dotačné schémy
- Klientske centrum
- Komunikácia a kultúra
- Majetkovoprávne situácie
- Podnikanie
- Sociálne veci
- Stavebný úrad
- Územné rozhodnutie
- Stavebné povolenie
- Predĺženie platnosti stavebného povolenia
- Dodatočné stavebné povolenie
- Zmena stavby pred jej dokončením
- Predĺženie lehoty výstavby
- Kolaudačné rozhodnutie
- Zmena účelu užívania stavby
- Odstránenie stavby
- Povolenie terénnych úprav
- Potvrdenie dokumentácie skutočného realizovania stavby
- Ohlásenie drobnej stavby
- Ohlásenie stavebných/udržiavacích prác
- Určenie súpisného a orientačného čísla
- Záväzné stanovisko
- Potvrdenie o veku stavby
- Špeciálny stavebný úrad pre miestne a účelové komunikácie
- Reklamné stavby
- Školstvo
- Územný rozvoj
- Životné prostredie a odpady
- Zeleň
- Deratizácia
- Biologicky rozložitelný odpad zo záhrad
- Elektroodpad
- Kuchynský biologicky rozložitelný odpad
- Zberné dvory
- Skládky
- Ochrana prírody a krajiny
- Celoročná údržba verejných priestranstiev a komunikácií
- Komunitné kompostovanie
- Zriadenie studne
- Zberné miesto Pod násypom 19
- Kontajnerové stojiská
- Pes
- Tlačivá
- Daň za psa a registrácia
- Daň za užívanie verejného priestranstva
- Daň za nevýherné hracie prístroje
- Daň za predajné automaty
- Súhlas so zasielaním oznámení
- Dobrovoľníctvo
- Dotácie
- Ohlasovňa pobytov
- Overovanie
- Rybársky lístok
- Krátkodobý prenájom
- Oznámenie o konaní zhromaždenia/podujatia
- Doprava a parkovanie
- Podnikanie
- Sociálne
- Životné prostredie
- Územné plánovanie
- Stavebný úrad
- Pomoc Ukrajine
Sťažnosti, petície a infozákon
Každá osoba má právo sama alebo s inými obracať sa so žiadosťami, návrhmi a sťažnosťami na orgány verejnej moci. Informácie o zásadách a o procese podania žiadosti o sprístupnenie informácie, sťažnosti, petície obsahuje nielen Ústava Slovenskej republiky, ale aj osobitné právne predpisy.
Sťažnosť
Sťažnosť je podanie fyzickej alebo právnickej osoby, ktorým
- sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy,
- poukazuje na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti orgánu verejnej správy.
Sťažnosťou nie je podanie, ktoré má charakter dopytu, vyjadrenia názoru, žiadosti, podnetu alebo návrhu a nie je v ňom jednoznačne vyjadrené, ochrany akého svojho práva alebo právom chráneného záujmu sa osoba domáha.
Sťažnosť sa neprešetruje, ale sa odloží, ak od udalosti, ktorej sa predmet sťažnosti týka, uplynulo v deň doručenia viac než päť rokov.
Anonymné sťažnosti sa podľa zákona o sťažnostiach neprešetrujú.
Sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko, adresu trvalého pobytu alebo prechodného pobytu sťažovateľa. Ak sťažnosť podáva právnická osoba, musí obsahovať jej názov a sídlo, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať.
Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná. Musí z nej byť jednoznačné proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje, čoho sa sťažovateľ domáha a musí byť sťažovateľom podpísaná.
Lehota na vybavenie sťažnosti – 60 pracovných dní, v prípade náročnosti na prešetrenie sa lehota môže predĺžiť o 30 pracovných dní.
Sťažnosť možno podať:
- písomne
- elektronickou poštou na adresu info@lamac.sk – takto podaná sťažnosť musí byť do piatich pracovných dní od jej podania písomne potvrdená podpisom, inak sa sťažnosť odloží
Poplatky
- bez poplatku
Potrebné doklady/dokumenty
- bez dokladov
Petícia
Pod petíciou sa rozumie právo občana spoločne s inými sa obracať vo veciach verejného alebo iného spoločného záujmu na štátne orgány a orgány územnej samosprávy, a to so žiadosťou , návrhom alebo sťažnosťou.
Ak je predmetom petície činnosť orgánov územnej samosprávy a jej poslancov alebo štatutárneho orgánu organizácie, ktorej zriaďovateľom je územná samospráva, petíciu vybavuje príslušný orgán územnej samosprávy.
Petícia musí byť podaná v úradnom jazyku. Petícia musí byť písomná, označená slovom „petícia“ a musí obsahovať predmet verejného alebo iného spoločného záujmu.
Petícia nesmie vyzývať k porušovaniu ústavy, zákonov a právne záväzných aktov Európskej únie, popieraniu alebo obmedzovaniu osobných, politických alebo iných práv. Petíciou sa nesmie zasahovať do nezávislosti súdu.
Poplatky
- bez poplatku
Potrebné doklady/dokumenty
- bez dokladov
Slobodný prístup k informáciám
Každý má právo na prístup k informáciám, ktoré majú povinné osoby k dispozícii. Informácie sa sprístupňujú bez preukázania právneho alebo iného dôvodu alebo záujmu, pre ktorý sa informácia požaduje. Žiadateľom je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá požiada o sprístupnenie informácie.
Žiadosť o sprístupnenie informácií možno podať:
- písomne na adresu sídla mestskej časti (Malokarpatské námestie 9, 841 03 Bratislava)
- elektronicky cez ústredný portál verejnej správy (ÚPVS),
- elektronickou poštou (e-mailom) na adresu podatelna@lamac.sk,
- ústne alebo telefonicky.
Informácie možno sprístupniť
- písomne
- elektronickou poštou (e-mailom),
- ústne alebo telefonicky,
- nahliadnutím do spisu vrátane možnosti vyhotovenia fotokópií.
V prípade, ak niektorým zo spôsobov sprístupnenia informácie bráni zásadná prekážka, ktorej dôsledkom je subjektívna alebo objektívna nemožnosť podať žiadosť alebo sprístupniť informácie spôsobom požadovaným žiadateľom (napr. nahliadnutím do spisu), povinná osoba sprístupní požadované informácie spôsobom totožným so spôsobom doručenia žiadosti, alebo iným vhodným spôsobom (najmä písomne). Zásadnou prekážkou možno rozumieť napr. obmedzenie slobody pobytu a pohybu osôb na základe všeobecne záväzného právneho predpisu alebo zákaz vstupu do priestorov miestneho úradu mestskej časti, v dôsledku ktorých nemožno žiadosť vybaviť požadovaným spôsobom.
Žiadosť o sprístupnenie informácií obsahuje
- komu je adresovaná (mestská časť Bratislava-Lamač),
- meno a priezvisko, adresa, tel. kontakt/e-mail žiadateľa,
- rozsah požadovaných informácií, ktoré žiadateľ žiada sprístupniť,
- spôsob sprístupnenia informácií (písomne, elektronicky cez ÚPVS alebo e-mailom).
Mestská časť na základe žiadosti podanej v režime zákona o slobode informácií nesprístupní
- informácie, ktoré nemá k dispozícii (rozsudok NS SR sp. zn. 2 Sžo 190/2008)
- utajované skutočnosti podľa osobitného predpisu (napr. informácie podliehajúce bankovému, daňovému alebo obchodnému tajomstvu)
- názory, úvahy, hypotézy, rozbory, prognózy, právne alebo iné výklady, kvalitatívne nové informácie (rozsudok NS SR sp. zn. 3 Sži/5/2013)
- informácie, ktoré sa netýkajú rozhodovacej činnosti mestskej časti a zároveň sa nejedná o povinne zverejňované informácie (napr. informácie prevádzkovej povahy)
- územnoplánovacie informácie (odkaz na https://www.lamac.sk/potrebujem-vybavit/uzemny-rozvoj/uzemnoplanovacia-informacia)
Poplatky
Potrebné doklady/dokumenty
- bez dokladov
Legislatíva
- Zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve
- Zákon č. 9/2010 Zb. o sťažnostiach
- Zákon č. 211/2000 o slobodnom prístupe k informáciám (zákon o slobode informácií)
- Smernica o vybavovaní sťažností a petícií
- Smernica č. 4/2019 o postupoch pri zverejňovaní a sprístupňovaní informácií
Klientske centrum Lamač
Tel: 02/6478 0065
info@lamac.sk